‘Nederland Zingt’ in de Wester

Op dinsdag 24 september vindt in de Wester weer een TV-opname plaats van het programma ‘Nederland Zingt’. Dit gebeurde voor het laatst in 2016. Hoog tijd om weer voor dit programma samen te zingen vanuit onze unieke Westerkerk-traditie.
Medewerking aan deze avond wordt verleend door de WesterCantorij o.l.v. Evan Bogerd en het Westerkerkkoor o.l.v. JanJoost van Elburg.
De solisten zijn o.a. Nanette Mans (sopraan) en Sebastiaan Haverkate (trompet).
De orgels worden bespeeld door Evan Bogerd en David Strijbis.
De muzikale leiding is in handen van Evan Bogerd.

Tijdens de opname worden diverse bekende samenzangliederen gezongen. Ook staan een aantal nieuwe liederen op het programma die helemaal aansluiten bij de traditie van ‘klassieke kerklied’ zoals die in de Westerkerk graag worden gezongen, met ondersteuning en bijdragen van het Westerkerkkoor en de WesterCantorij. Samen vormt dit een bijzonder geheel, wat het een unieke ervaring maakt om bij deze avond aanwezig te zijn. De ambiance van de Westerkerk draagt bij aan een optimale beleving van de zang en muziek die klinkt.

Datum: dinsdag 24 september
Tijd: aanvang is 19.30 uur, de deuren zijn geopend vanaf 18.45 uur