HUUR DE WESTERKERK

Op zoek naar een historisch locatie met allure voor uw diner, congres, concert of ander evenement?
De Wester biedt u de gewenste sfeer en klasse om uw gasten een onvergetelijk event te bezorgen.

Imposant hoog, stralend verlicht en dankzij de monumentale pilaren en goudglanzende kaarsenkronen van grote allure: dat is de Westerkerk. Een historische locatie in het centrum van Amsterdam, geschikt voor zowel grote als kleine evenementen.
Het is dan ook niet verrassend dat de Westerkerk een geliefde locatie is voor uiteenlopende evenementen zoals diners, recepties, congressen, concerten, presentaties, beurzen en modeshows. De eeuwenoude Westerkerk geeft uw event de gewenste sfeer en klasse.

DINER / FEESTELIJKE EVENTS

Het prachtige oude interieur van de Westerkerk biedt een bijzonder decor voor (gala)diners. Uw gasten zullen genieten van de sfeervolle ambiance, met als hoogtepunten de kroonluchters met (brandende) kaarsen en het prachtige Duyschotorgel met de door Gerard de Lairesse geschilderde luiken.
De ruimte is geschikt voor ‘sit on dinners’ met gezelschappen tot 500 personen, voor een ‘walking dinner’ of diner in buffetvorm kunt u een groter gezelschap uitnodigen.

Afhankelijk van het aantal gasten en de gewenste opstelling wordt uw diner tot in de puntjes verzorgd door één van onze cateraars. Onze cateraars kunnen ook uw lunch, receptie of borrel verzorgen in een van de zijkeuken in de kerk. Indien gewenst is het mogelijk om uw eigen cateraar mee te nemen.

Informatie aanvragen

De ruimte is geschikt voor ‘sit on dinners’ met gezelschappen tot 350 personen, voor een ‘walking dinner’ of diner in buffetvorm kunt u een groter gezelschap uitnodigen.

CONGRES / LEZING

Zowel grote als kleine groepen kunnen gebruik maken van de Westerkerk als locatie voor een congres of lezing. De stoelopstelling, al dan niet met tafels, zorgt voor een goede verdeling van de ruimte.
Het liturgisch centrum vormt het middelpunt van de kerk en is een zeer geschikte plek voor uw spreker(s). Uiteraard behoort een podium op een andere plek in de kerk ook tot de mogelijkheden, bijvoorbeeld onder het prachtige orgel.
Een moderne geluidsinstallatie is aanwezig, evenals streamingapparatuur.
Voor een meerdaags congres, inclusief overnachting(en) werken wij graag samen met onze congrespartner Hotel Pulitzer

CONCERTEN

Al eeuwen lang worden in de Westerkerk concerten uitgevoerd. Koren, orkesten en ensembles maken graag gebruik van de kerk voor hun (jaarlijkse) uitvoeringen. De mogelijkheden qua opstelling zijn legio en naast het koororgel bevindt zich een koortribune voor maximaal 80 zangers.
Niet alleen het koororgel, maar ook het prachtige Duyschot orgel met de fraai beschilderde luiken van Gerard de Lairesse geven extra (klank)kleur aan een muzikaal optreden.
Uw gasten worden gastvrij ontvangen in de Westerkerk en in overleg kunnen de nodige voorzieningen worden geregeld: van catering tot brandende kroonluchters en van portier tot garderobe.
Voor solisten en kleine gezelschappen is een aantal kleedruimtes beschikbaar.

Informatie aanvragen

Voor solisten en kleine gezelschappen is een aantal kleedruimtes beschikbaar.

TROUWEN

Trouwen is één van de belangrijkste stappen in een mensenleven. Heb je trouwplannen? De Westerkerk is een officiële trouwlocatie van de Gemeente Amsterdam en vormt met zijn prachtige uitstraling een uniek decor voor een onvergetelijke dag. De kerk is geschikt voor zowel grote als kleine huwelijksplechtigheden.
In de Westerkerk worden sinds lange tijd kerkelijke huwelijken gesloten en sinds 2015 is het ook mogelijk om een burgerlijk huwelijk in de Westerkerk te sluiten.
Als één van de mooiste monumenten van de stad, leent de Westerkerk zich qua locatie, sfeer en faciliteiten uitstekend voor een receptie aansluitend op de huwelijksplechtigheid. Feestelijke aankleding en versiering, bijvoorbeeld in de vorm van brandende kaarsen in de glanzende kroonluchters, geven de Westerkerk extra cachet op ‘de mooiste dag van je leven’.

CATERING EN TECHNIEK

Wat voor evenement u ook organiseert, de catering is van groot belang! Wij werken samen met een aantal externe cateraars, die net als wij kwaliteit hoog in het vaandel hebben. Wij bevelen de volgende cateraar graag bij u aan: A Matter of Taste.
Neemt u liever uw eigen cateringpartner mee, dan is dat in goed overleg ook mogelijk. Wij berekenen dan een toeslag van 15%.

Voor geluidstechnische en audiovisuele zaken werkt de Westerkerk samen met MNT Stoker av. Meer informatie: mail naar info@mntstoker.nl.

FACILITEITEN / VOORWAARDEN EN REGELS / PLATTEGROND

De faciliteiten in het kerkgebouw – verwarming, geluid, licht en catering – zijn vanzelfsprekend zeer uitgebreid en van internationaal niveau. Organisatorische details worden u daardoor zoveel mogelijk uit handen genomen.
Details over de faciliteiten vindt u in Regels voor het beschikbaar stellen c.q. verhuren van de Westerkerk te Amsterdam: Algemene Regels verhuur Westerkerk
De Algemene huur- en leveringsvoorwaarden treft u hier: Algemene voorwaarden verhuur Westerkerk.

Klik hier voor de plattegrond van de Westerkerk.

INFORMATIE EN OFFERTE

Voor meer informatie over het huren van de Westerkerk, offerte en alle mogelijkheden kunt u contact opnemen met Samuel Strijbis via: verhuur@westerkerk.nl of 06-84389708.