Cantatedienst 27 oktober

Tijdens de cantatedienst op 27 oktober klinkt de Bachcantate “Mache dich, mein Geist, bereit” (BWV 115).
De cantatedienst begint om 17.00 uur.

Bach componeerde deze cantate precies 300 jaar geleden voor deze zondag. Het gaat om een koraalcantate, waarin een bekend kerklied het thema is. Het openingskoor en het slotkoraal zijn beide gebaseerd op deze melodie.

Uitvoerenden zijn het Westerkerkkoor o.l.v. JanJoost van Elburg, ensemble ’t Kabinet en solisten (Marjon Strijk, Ingeborg Bröcheler, Dierick Aartsen en Wessel van der Ham).  Voorganger in de cantatedienst is dr. Cristina Pumplun. Organist Evan Bogerd bespeelt het Duyschot Orgel.

De toegang is gratis, maar uw bijdrage na afloop is essentieel voor de voortzetting van deze diensten!
Steunt u de cantatediensten? Daar zijn we zeer blij mee!
Een eenmalige gift is van harte welkom en u kunt ook donateur worden. Alle informatie daarover is te vinden op westerkerkkoor.nl